Porady i Zamówienia:   +48 71 733 07 62 / sklep@bellugio.pl /
Zwrot, wymiana, reklamacja

Odstąpienie od umowy sprzedaży

Kupującemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy sprzedaży produktów zakupionych w sklepie Bellugio.pl, bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od ich dostarczenia według ogólnych zasad wynikających z przepisów Ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U.z 2014 nr 827). Prawo do odstąpienia od umowy nie dotyczy portfeli z grawerem, wykonanych według indywidualnej specyfikacji (art. 38 ust. 3 Ustawy o prawach konsumenta).

Kupujący powinien obchodzić się z towarem i sprawdzać go z należytą starannością. Jeżeli zwracany towar ma wyraźne ślady użytkowania, czy też wady i uszkodzenia wskazujące na jego wykorzystanie przez kupującego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania, wówczas mamy prawo do odszkodowania za zmniejszenie wartości zwracanego towaru (art. 34 ust. 4 Ustawy o prawach konsumenta). Zmniejszenie wartości rzeczy może polegać np. na konieczności pokrycia kosztów czyszczenia i naprawy. Wyjątkiem są jedynie wady, które mogą stanowić podstawę reklamacji.

ZWROT

Zwracany, wysyłany towar powinien być odpowiednio zabezpieczony – zapakowany w karton lub kopertę oraz oklejony taśmą. Przedmiot należy zwrócić w oryginalnym opakowaniu, które jest integralną częścią produktu. Do przesyłki należy załączyć wypełniony formularz zwrotu, który jest dołączany do każdego zamówienia lub pobrać, wydrukować i wypełnić formularz zwrotu, który znajduje się poniżej:

Zamówienie należy odesłać rejestrowaną formą wysyłki na adres:

Sklep internetowy BELLUGIO
ZBROJA International Trade Andrzej Zbroja
ul. Gen. I. Prądzyńskiego 45a
50-433 Wrocław

Pamiętaj, że w tym przypadku ponosisz wszelkie koszty związane z nadaniem przesyłki zwrotnej.

! Informujemy, że nie odbieramy przesyłek nadanych do Paczkomatu w pobliżu naszej siedziby oraz przesyłek za pobraniem.

Sprzedający w terminie do 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy zwróci Kupującemu koszt produktu/produktów oraz koszty doręczenia zamówionego towaru w wysokości najniższej opłaty* za dostawę z metod dostępnych w sklepie internetowym Bellugio.pl, o ile opłata została pobrana przy składaniu zamówienia oraz kupujący zwrócił wszystkie produkty ze swojego zamówienia.

Sprzedający może wstrzymać się z dokonaniem zwrotu do czasu otrzymania przesyłki lub otrzymania potwierdzenia o jej wysłaniu.

ZWROT KOSZTÓW

Po otrzymaniu i zarejestrowaniu zwrotu (odebraniu przesyłki ze zwrotem) Klient otrzymuje wiadomość na adres mailowy (podany przy składaniu zamówienia) z korektą pierwotnej faktury. Zwrot kosztów jest przekazywany po potwierdzeniu otrzymania faktury korygującej, który polega na wysłaniu krótkiej notatki w odpowiedzi na wiadomość o treści, np. „Potwierdzam otrzymanie faktury korygującej”.

Jeżeli Klient złożył zamówienie telefoniczne i nie podał adresu e-mail, fakturę korygującą wysyłamy pocztą tradycyjną. Potwierdzenie otrzymania korekty w tej sytuacji Klient może odesłać w ten sam sposób (listownie) lub wysyłając nam wiadomość na adres mailowy zwroty@bellugio.pl.

Wysłanie potwierdzenia otrzymania faktury korygującej jest niezbędne do realizacji zwrotu.

Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący chyba, że wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi dodatkowymi kosztami.

Podstawa prawna:

*Zwrot kosztów jest realizowany na podstawie Ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz. U.z 2014 nr 827), art. 33 i 34.

Treść art. 33: Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

Źródło: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl, przejdź tutaj, aby zapoznać się z treścią ustawy.

**Faktury korygujące i potwierdzenia ich otrzymania są wymagane zgodnie z art. 29a, ust. 13 Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Źródło: https://isap.sejm.gov.pl, przejdź tutaj, aby zapoznać się z treścią ustawy.

--- 

 

Wymiana towaru

Wymiany produktów są możliwe jedynie poprzez dokonanie zwrotu produktu wg powyższych informacji i ponowne złożenie nowego zamówienia.

 ---

 

Reklamacje

Produkty w sklepie Bellugio.pl objęte są gwarancją producenta. Reklamacje rozpatrywane są zgodnie z Ustawą z dnia 23.04.1964 r. Kodeks cywilny. Czas na złożenie reklamacji z tytułu rękojmi to 2 lata.

Jeżeli chcesz zareklamować produkt:

Krok 1.

Powiadom nas o chęci złożenia reklamacji, możesz to zrobić:

Sklep internetowy BELLUGIO
ZBROJA International Trade Andrzej Zbroja
ul. Gen. I. Prądzyńskiego 45a
50-433 Wrocław

Skorzystaj z formularza, który został dołączony do zamówienia lub pobierz formularz poniżej: 

Krok 2.

Przygotuj przesyłkę z reklamowanym produktem. Produkt powinien być odpowiednio zabezpieczony – zapakowany w karton lub kopertę oraz oklejony taśmą.

Dołącz opis reklamacji – składana reklamacja, powinna zawierać co najmniej:

  • Twoje imię i nazwisko oraz adres,
  • adres e-mail i numer telefonu
  • datę zawarcia umowy stanowiącej podstawę reklamacji lub dołączony paragon, fakturę (lub ich kopię) lub numer systemowy,
  • opis reklamacji, ze wskazaniem Twoich oczekiwań – pobierz formularz reklamacyjny (format .pdf)

Krok 3.

Wyślij produkt. Przesyłkę prosimy rejestrować na ten sam adres (Krok 1)

! Informujemy, że nie odbieramy przesyłek nadanych do Paczkomatu w pobliżu naszej siedziby oraz przesyłek za pobraniem.

 

W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji uszkodzony towar zostanie naprawiony lub wymieniony na nowy (ten sam produkt, o ile jest dostępny). W przypadku, gdy naprawa lub wymiana nie będą możliwe, Sprzedający zwróci koszty transakcji poniesione przez Klienta.

Sprzedający ustosunkuje się do każdej reklamacji w terminie do 14 dni.

Projekt i wykonanie: Gabiec.pl
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl